A Vásárlói Tájékoztató fenti pontjai sok jogszabályi megfogalmazást, illetve „minden esetre” kiterjedő leírást tartalmaznak. Az esetek legnagyobb részében előforduló egyszerűbb problémák kezelésére (vásárlás, garancia és elállási jog) létrehoztunk egy Gyakran Ismételt Kérdések fejezetet, melyben könnyen megtalálható, hogyan oldhatóak meg a leggyakrabban felmerülő problémák egyszerűen és gyorsan.
Az Elektrobagoly.hu webáruház üzemeltetője (a Csomagküldő áruház működtetője)
Üzemeltető | Soós és Társa Zrt. |
Adószám | 12290693-2-42 |
Bankszámlaszám | 10402283-50526550-89521003 |
Cégjegyzékszám | Cg.01-10-043543 |
Székhely. telephely ((és a panaszkezelés helye) | 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5 |
Képviselő neve | Bacsa Róbert |
Ügyfélszolgálat elérhetőségei | Telefon: 06-20-361-5894 |
Email cím | |
Webáruház címe | www.elektrobagoly.hu |
Nyitvatartási idő | Hétfő- péntek: 7:30-16:00 |
Rendelésleadás | 0-24 órában |
Az Elektrobagoly.hu portál 2019. október 11-én indította el a szolgáltatását az www.elektrobagoly.hu címen. A portált üzemeltető Soós és Társa Zrt. mintegy 30 éve létezik, és a hűtéstechnikai kereskedelem elismert szakértője.
Üzletünk ELMARK, KANLUX márkakereskedés, ezen túl az ALFA Plastic magyarországi képviselője.
A kínálatunkban az elektromosság széles palettája jelenik meg, úgymint: Berendezésgyártás elemei; Elektromos installáció, Elektromos szerelvények, Ipari villamosság, Kábelek és vezetékek, szellőzéstechnika, szerelési anyagok, szerszámok, világítástechnika.
A termékértékesítésen túl az alábbi szolgáltatásokat is kínáljuk:
- egyvonalas rajzok alapján elosztószekrények anyagainak specifikálása.
- "A legjobb megoldás megtalálása" - legyen az igény az ár, a minőség, megkeressük a legkézenfekvőbb megoldást
- Elosztószekrények gyártatása - akár installációs elosztó, akár ipari vezérlőszekrény, legyártatjuk Önnek az elosztószekrényt.
- Projektekre szállítás - A-Z-ig tudjuk szállítani akár nagyobb villamossági projektekre az anyagot, mögé rakva a specifikálást, finanszírozást, helyszínre szállítást.
- Világítástechnikai korszerűsítés - helyszíni felméréssel, megtérülési-idő számítással alátámasztva.
(Web)Áruházunkban tetszés szerint barangolhat, személyazonossága felfedése nélkül is megismerkedhet termékeinkkel, árainkkal; regisztrációs kényszer nélkül tájékozódhat a részletekről. Termékeinket a könnyebb tájékozódás érdekében kategóriák szerint soroltuk be. A főkategóriákon belül újabb alkategóriákban találhatja meg a termékeket. Minden termék ára bruttó, azaz ÁFA-val együtt tüntetjük fel! Az ÁFA mértéke 27%. Áraink mindig egységárak (méter vagy darabár a terméknél mindig jelezve). A termék nevére kattintva az adott termék leíró oldalára jut. A termékleírás minden esetben tájékoztató jellegű, a gyártó által megadott adatokat tartalmazza. Cégünk minden megtesz az adatok pontosságáért, azonban az egyes jellemzőket a gyártók bejelentés nélkül is megváltoztathatják. Az ismertető leírás pontatlansága, a gyártó által megadott hibás adat miatt felelősséget nem vállalunk. A termék adatlapján képeket is találhat az adott termékhez kapcsolódóan, a fő kép mellett esetenként további csatolt képek is láthatóak. A termékfotók illusztrációk, a valóságban minimális különbségek lehetnek.
Ha a keresett terméket sehol nem találja, vegye igénybe keresőnket. A képernyő jobb felső sarkában a keresőbe kell beírni a termék nevének, cikkszámának vagy leírásának bármely szavát, vagy szórészletét. A Termékkereső gomb megnyomása után a keresés eredményeképpen mindazon termékek megjelennek, amelyek nevében a megadott szó vagy szórészlet szerepel. Amennyiben szeretné bővíteni a találatok listáját, a keresés aloldalon bejelölheti, hogy a termékleírásban is keressen a kereső. Ezekre rákattintva eljut a kívánt termékhez. Ha a keresés így is eredménytelennek bizonyult, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Munkatársaink készséggel állnak az Ön rendelkezésére és tájékoztatják arról, hogy a kívánt terméket be tudjuk-e szerezni vagy sem.
A Soós és Társa Zrt. által működtetett online áruházban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadja a jelen vásárlói szabályzatot (általános szerződési feltételek).
Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban regisztrálnia kell magát. Cégünk csak adószámmal rendelkező ügyfeleket tud beregisztrálni, azaz csak jogi személyeket szolgál ki. Az oldal tetején középen lévő Regisztráció, bejelentkezés menü "Regisztráció!" sorára kattintva nyílik meg a Felhasználói regisztrációs ablak. Itt kell megadnia valós számlázási, esetleg szállítási adatait és telefonszámát, e-mail címét, adószámát.
Cégnév: A vevő, akinek nevére a számla kiállításra kerül.
Kapcsolattartó: azon magánszemély neve, aki a cég alkalmazottja, és aki a rendeléssel kapcsolatban eljár.
Adószám: az ÁFA törvény értelmében kötelező feltüntetni a számlán az adószámot.
E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre is szüksége lesz a bejelentkezésre, továbbá erre az e-mail címre küldjük az értesítéseket a megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról. A saját érdekében valós, létező címet adjon meg! A regisztrációban szereplő email címre a megrendeléssel, illetve a webáruházunkkal kapcsolatos információt továbbítunk.
Cím:A számlázási adatok és a szállítási adatok. Webáruházunkban lehetősége van a számlázási címtől eltérő címre kérni a megrendelés kiszállítását. A szállítási, számlázási címeket bejelentkezés után tetszőlegesen módosíthatja a Személyes adatok menüpontban is. A rendelés leadását követően, de még a csomag szállító cégnek történő átadása előtt a szállítási és számlázási címek módosítására csak Ügyfélszolgálatunkon keresztül telefonon vagy emailben van lehetőség.
Jelszó:
Az előbbiekben megadott e-mail cím mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát. A Regisztráció gombra kattintva, regisztrációja elkészül, a regisztrációs adatokról egy e-mailban értesítjük. Ha nem kap értesítő levelet 4-5 percen belül, keresse ügyfélszolgálatunkat, mert elképzelhető, hogy téves e-mail címet adott meg.
Amennyiben a regisztráció során valamely adatot tévesen vagy hibásan adott meg (adatbeviteli hiba) annak módosítását bejelentkezés után a Személyes adatok menüpontban is megteheti. Függőben lévő megrendelés adatainak, tartalmának módosítását legkésőbb a csomag postára adásáig jelezheti Ügyfélszolgálatunknak írásban az [email protected] e-mail címre küldött megkereséssel!
Webáruházunkban a vásárlás regisztrációhoz kötött (Regisztráció lásd 5. pont). A Soós és Társa Zrt. által működtetett online áruházban történt regisztrációval, illetve rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadja a jelen vásárlói szabályzatot.
Az ÁSZF folyamatosan elérhető és kinyomtatható html formátumban az alábbi linkről: ÁSZF aktuális
Az internetes áruházban történő vásárlásra az elektronikus úton történő szerződéskötés különös szabályai (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről), illetve a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályai (45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet) vonatkoznak, írásban kötött szerződésnek minősülnek. A szerződéskötés nyelve kizárólag a magyar. A szerződést egyedi azonosító alapján (rendelésszám) iktatjuk, a későbbiekben ennek segítségével visszakereshető, hozzáférhető. A szerződés magatartási kódexre nem utal. A leadott rendeléseket elektronikus levélben (e-mailben) haladéktalanul (legkésőbb 48 órán belül - ajánlati kötöttség ideje) visszaigazoljuk, amennyiben nem kap e-mail értesítést, kérjük keresse Ügyfélszolgálatunkat, mert valószínűleg rosszul adta meg az e-mail címét.
A szerződés tárgya
A szerződés tárgya a www.elektrobagoly.hu internetes áruházban található árucikk, melyre a vevő vásárlási megrendelést rögzít.
A vevő a termékek tulajdonságait a termékhez tartozó leírásban is megtekintheti. A webáruházban szereplő képek, illusztrációs fotók, ábrák, színek, leírások és műszaki adatok tájékoztató jellegűek. A gyártók fenntartják a jogot, hogy a termékeken, azok színén és műszaki jellemzőin változtassanak, így például két külön alkalommal történő vásárlás esetén előfordulhat, hogy adott termék más szállítmányból származik, azaz a korábbi és az újabb beszállításból származó termék színárnyalata, színhőmérséklete, csomagolása, stb. kis mértékben eltérhet.
A termék beszerelését, beépítését, üzembe helyezését, használatba vételét megelőzően minden esetben győződjön meg a vásárolt termék pontos paramétereiről, és az üzembe helyezést bízza szakemberre, mert a termékleírásban szereplő méretek és adatok a termék fejlesztése miatt és egyéb okokból változhatnak.
A megrendelés leadásával a vevő elfogadja a termékek tulajdonságait.
Webáruházunkban a termékek mellett a bruttó, ÁFA-s egységárakat tüntetjük fel. Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor cégünk nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Vásárlás
Ha a kiválasztott terméket szeretné megvásárolni, a Kosárba gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Önnek tetsző termékeket, folytathatja a vásárlást ("Tovább vásárolok" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon). A termék mennyiségét a kosárban tetszés szerint átírhatja, megváltoztathatja ("Újraszámol" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon). Az alapértelmezés szerint 1 egységnyit kínálunk fel.
A kosár tartalma
A kosár tartalma mindig megjelenik, miután árut rakott bele. A kosár tartalma ablakban minden kiválasztott termék és az aktuális végösszeg - böngészés közben is - nyomon követhető. Ez bármikor tetszés szerint módosítható, törölhető. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket tehet a kosarába. A böngészés befejezése után a Megrendelés gombra ("Kosár ok, megrendelem" hivatkozás a Kosár tartalma oldalon) kell kattintani. Mindaddig NEM kerül feldolgozásra a megrendelése, amíg Ön a Megrendelőlapon végig nem haladt. Kérjük, pontosan töltse ki a szállítási címet, és különösen fontos, hogy olyan (mobil) telefonszámot adjon meg itt, amelyen napközben is el lehet Önt érni. A leszállításra kerülő termékekről tételes számlát küldünk Önnek a dobozban, amelyen a vevő megegyezik az Ön által megadott számlázási címzettel. Az árváltozás jogát fenntartjuk.
A kosár módosítása
Előfordulhat, hogy a kosárba nem olyan, vagy nem annyi terméket tett bele, amire, vagy amennyire gondolt. A webáruházunkban használatos kosár oldalon a termékeket bármikor eltávolíthatja, vagy módosíthatja a mennyiségüket. Ha mindezek ellenére is hibásan adja le a rendelést (ez kiderül az általunk kiküldött rendelés visszaigazoló e-mailből), akkor sincs semmi baj, egy e-mailben tudassa velünk a problémát és módosítjuk, vagy töröljük a rendelését.
Minimális rendelési tétel
Minimális megrendelési tétel nincs, de adott termékből legalább 1 egységnyit szükséges megvásárolni. A megrendelésnek felső határa nincs.
A rendelés elfogadása
Amennyiben végighaladt a rendelési folyamaton (Regisztráció, Szállítási cím ellenőrzése, Számlázási cím ellenőrzése, Részletes megrendelőlap, Megrendelés leadva) a rendelés leadásáról és elfogadásáról rendszerünk Önt – 48 órán belül – egy emlékeztető e-mailben (automatikus visszaigazoló email) tájékoztatja.
Amennyiben a regisztráció során valamely adatot tévesen vagy hibásan adott meg (adatbeviteli hiba) annak módosítását bejelentkezés után a Személyes adatok menüpontban is megteheti. Függőben lévő megrendelés adatainak, tartalmának módosítását legkésőbb a csomag postára adásáig jelezheti Ügyfélszolgálatunknak írásban az [email protected] e-mail címre küldött megkereséssel!
Amennyiben a rendelt tételek szállításával kapcsolatban bármilyen kérdésünk lenne (pl. nem tudunk szállítani az adott termékből, nincs esetleg a kiválasztott méret vagy szín) munkatársunk a megadott email címen megkeresi Önt. A hibás mennyiségeket alapesetben mindig az adott mennyiséghez legközelebbi, magasabb mennyiségre.
A megrendelés teljesítése
A megrendelt termékeket egy (vagy több) csomagba összeállítva adjuk át a szállító partnerünknek. A küldemény elindításáról e-mailben értesítjük a vevőt, emellett a csomag azonosító számát is továbbítjuk elektronikus levél formájában. A szállításról részletesebben "A termékek szállítási módja" (lásd 7. pont) fejezetben olvashat.
A Webáruház Csomagküldő szolgálatánál rendeléseit az alábbi, hagyományos formában is leadhatja:
- Az [email protected] e-mail címre küldött elektronikus levél formájában, mely levélben feltüntette a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat: a megrendelő pontos neve, számlacíme, ha szükséges adószáma; a csomagküldés pontos címe (utca, házszám, város és irányítószám), egy telefonszám, amelyen munkatársunk egyeztetni tud a rendeléssel kapcsolatban (ha a rendelt termékből egyáltalán, vagy nem az Ön által rendelt méretben, stb. nincs készleten).
- A +36 (20) 361-5894-es telefonszámon munkaidőben (H-P: 7:30-16:00 óra között) munkatársunk felveszi a rendelést.
Cégünk igyekszik a csomagolási és szállítási költségeket a minimálisra csökkenteni. A csomagokat a 24H Parcel Zrt-vel és a Delivery Solutions Kft.-vel szállíttatjuk ki!
A csomagküldők. vállalják, hogy a csomagot a feladást követő napon, vagy a rákövetkező napon kézbesítik. Amennyiben a futárral nem sikerül a találkozó, akkor a kézbesítő megpróbálja a következő napon ismét a kézbesítést. Amennyiben akkor sem sikerül, akkor a csomag visszakerül a feladóhoz, azaz a Soós és Társa Zrt-hez. Az át nem vett csomaghoz kapcsolódó teljesült szállítási szolgáltatásokat minden esetben kiszámlázzuk a vásárló részére (részletesen 8. pont).
Magyarországon belüli házhoz szállítás költsége: Szállítási információk
Bruttó 127.000,-Ft alatti rendelés esetén a szállítás költsége bruttó 2.540,-Ft
Bruttó 127.000,-Ft feletti rendelés esetén a szállítás ingyenes.
Az aktuális szállítási díjat a webáruház minden esetben automatikusan számolja, Ön is bármikor megtekintheti a Kosár oldalon, a kosárban lévő termékek alatti Szállítási díj sorban. Annyit kell fizetnie, amennyi ott fel van tüntetve. A fent külön meg nem nevezett termékek esetében a termék adatlapján megadott szállítási kategória a mérvadó.
Csomagolási költség
Termékeinket egy megfelelő méretű papírdobozba csomagoljuk. Ennek költségeit magunkra vállaljuk.
Személyes áruátvétel
A megrendelő a csomagot - előzetes egyeztetést követően – a Soós és Társa Zrt. telephelyén - 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5 - is átveheti munkaidőben. A budapesti üzletben történő átvétel során a csomagra semmilyen szállítási költséget NEM számítunk fel. Ha ezt a megoldást választja, akkor az ügyfélszolgálattal történt előzetes egyeztetés után (ami történhet e-mailben vagy telefonon) lehet a csomagért menni. A megrendelt csomagokat legtovább 14 napig tároljuk, közben munkatársunk több alkalommal is megpróbálja Önt e-mailben vagy telefonon értesíteni. A 14 nap letelte után a rendelést töröljük.
Szállítási határidők
Webáruházunk több beszállító termékeit is kínálja. A termékek kosárba kerülésekor az áruház kiírja a megadott darabszámra a készletinformációt és a szállítási időt. A termékek egy része állandóan van készleten, ám egy kisebb részükből lehet, hogy nincs, vagy nincs elegendő raktáron. A raktáron lévő termékeket alapesetben a megrendelést követő munkanapon feladjuk. A raktáron nem lévő termékek átlagosan 2-4 munkanapon belül rendelkezésre állnak, ezt követően tudjuk a megrendelést feladni. Amennyiben a megrendelés a megrendelést követő legkésőbb 5. munkanapon sem kerül feladásra, ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni.
A vásárló dönthet, hogy megvárja a következő beszállítást; a hiányzó terméket kihagyja a rendelésből, és a csomagot e nélkül küldjük el; a csomagot a hiányzó termék beérkezését követően postára adjuk; hasonló (helyettesítő) terméket választ; vagy következmények nélkül lemondja a megrendelést.
A szállítás időpontja beszállítóinktól függ (tudják-e hozni a terméket amely nekünk éppen nincs raktáron) illetve szállító partnereinktől függ (le tudják-e szállítani a csomagot az előjelzett időpontra), így esetleges csúszás esetén felelősséget nem tudunk vállalni (sem kötbért, sem kártérítést).
A csomag feladásáról e-mailben csomagazonosítót küldünk. A csomag érkezése az email elküldését követő munkanapon várható.
Amennyiben egy mód és lehetőség van rá, akkor a rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot, és több e-mail-ünkre sem válaszol) önhibánkon kívül nem tudjuk a rendelést a kellő sebességgel feldolgozni. Véleményét, észrevételeit, panaszait kérjük, írja meg e-mailben, minden észrevételre reagálunk, és minden olyan esetet, amikor a megrendelő igényeit tőlünk vagy besszállítónktól eredő hiba miatt nem sikerül kielégíteni, maximális flexibilitással és pénz visszafizetési garanciával kezelünk!
Fizetési mód
Szabályzatunknak megfelelően a következő fizetési kondíciók közül választhatnak:
Információ a szállításról:
A csomag feladásáról, illetve a csomagszállító cégnek (DPD) történt átadásáról e-mailben értesítjük. Az e-mail tartalmazza a csomag szállítási azonosítóját, amely azonosítószám segítségével végig követheti a csomag útját a www.dpd.hu oldalon.
Téves megrendelés
Amennyiben rendelését tévedésből adta le, azt a leadást követően e-mailben az [email protected] címen, írásban mondhatja le, a csomag feladása előtt minden következmény nélkül. Amennyiben a rendelést az Ön által kért módon nem tudjuk az Ön által elvárt idő alatt teljesíteni (pl. több hetet kellene várni az adott termék megérkezésére), a rendelést szintén következmények nélkül lemondhatja.
Át nem vett csomag -Csomag újrakézbesítés
Minden alkalommal, amikor csomagot küldünk, megküldjük Önnek is a feladás napján e-mailben a csomag azonosító számot, ebből tudhatja, hogy másnap megkapja a csomagot. Amennyiben másnap nem találkozik a futárral, úgy a küldött csomagazonosító számmal hívja fel a +36 (1) 501-6200 telefonszámot és érdeklődjön a csomagjáról. Amennyiben mi elküldtük Önnek a megrendelt csomagot, és azt Ön 2 munkanapon belül nem veszi át, a csomagot sajnos automatikusan visszaküldi a szállító cég a címünkre. Át nem vett csomag esetén a teljesült szállítási szolgáltatások díját a megrendelőre terheljük, a csomag újra-küldését kizárólag a megrendelés értéke és a szállítási díjak előre átutalását követően kezdeményezzük. Amennyiben egy címről két vagy több alkalommal is visszakapjuk a csomagot Áruházunk fenntartja a jogot, hogy erre a névre és címre a továbbiakban NE küldjön újra csomagot. Amennyiben a megrendelt áru nem érkezik meg az ígért időben, kérjük másnap értesítsék cégünket, hogy utánajárjunk a csomag sorsának.
Az általunk forgalmazott termékekre a Ptk-ban és 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendeletekben foglaltak szerint alapesettben 1 év jótállást vállalunk, vagy vállalnak beszállítóink, a gyártók és importőrök. Esetenként ez módosulhat felfelé (némely esetben akár 5 évig is), amit a webáruházban a termék adatlapján ellenőrizhet. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.
A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékek beérkezésekor minden esetben jegyzőkönyvet készítünk, amelyből megállapítható a szerződéskötés (vásárlás) időpontja, illetve tartalmazza a visszaküldött termékhez kapcsolódó hiba leírását is, ezt e-mailben megküldjük a vásárló részére.
A hibás termékeket 15 napon belül kicseréljük, vagy megjavíttatjuk, ennek érvényesítésére Ügyfélszolgálatunkon keresztül, a vásárlástól számított 1 éven belül van lehetőség. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, illetve, ha a garanciális cserére vagy javításra nincs lehetőség, úgy a termék vételárát cégünk a vevő által megadott bankszámlára utalja vissza.
A vásárlástól számított hat hónapon belül cégünk csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítjuk, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így cégünk nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a megrendelő számára felismerhetőek voltak.
Nem érvényes a garancia, ha a garanciális igény a garancia időn túl érkezett be. Nem érvényes a garancia a termék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen felszereléséből, kezeléséből, tárolásából eredő hibák esetén, ezért kérjük, hogy a termékek beépítését-beszerelését mindig bízza szakemberre. Rendeltetésellenes használatnak minősül pl. a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés. Megszűnik a garancia, ha a meghibásodás nem megfelelő üzemeltetés, illetéktelen beavatkozás, mechanikus sérülés vagy elemi kár (vihar, villámcsapás, tűz, robbanás, túlfeszültség, túláram) miatt következik be. A garancia a hibás termék által okozott másodlagos károkra nem terjed ki.
A fogyasztó a szavatossági igények elutasítása esetén békéltető testületekhez fordulhat. A békéltető testületek elérhetőségeit megtalálhatják a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. weboldalán.
A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékhez kérjük minden esetben mellékelje a Hibajelentő lapot (letölthető innen), amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a megrendelés számát, a termék megnevezését, a hiba leírását, illetőleg hogy milyen címre juttassuk el a javított vagy cserélt terméket. Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. A csomag feladási költségét Önnek kell megfizetnie, a visszaküldési díj cégünket terheli. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! Visszaküldési cím:
Soós és Társa Zrt. Kövirózsa utca 5.
A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben azonban a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.
Meghosszabbított garancia: egyes termékekre a gyártó meghosszabbított garanciát vállal, azaz az 1 év kötelező garancián túl további 1 év jótállást vállal a termékre. Ezt a tényt minden esetben feltüntetjük a konkrét terméknél. Meghibásodás esetén a garanciális ügyintézés az alábbi módon zajlik attól függően, hogy a termék a vásárlástól számított 0-12 hónap vagy a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodott meg:
- garancia érvényesítése a vásárlástól számított 0-12 hónapban: 1 éven belüli meghibásodás esetén a meghibásodott terméket és a kitöltött Hibajelentő lapot (letölthető innen) vissza kell juttatni cégünk címére (Soós és Társa Zrt. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5). A csomag feladási költségét a vásárlónak kell megfizetnie, a visszaküldési díj cégünket terheli. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A termék bevizsgálását, javítását vagy cseréjét követően egy ingyenes csomagban küldjük ki a terméket, mely belföldi címre történő kiszállítás költségét cégünk magára vállalja. Amennyiben a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.
- garancia érvényesítése a vásárlástól számított 12-24 hónapban: a gyártó az 1 év kötelező garancián túl további 1 év garanciát biztosít. Amennyiben a termék a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodik meg, a terméket és a kitöltött Hibajelentő lapot (letölthető innen) vissza kell juttatni cégünk címére ((Soós és Társa Zrt. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5). A csomag feladási költségét a vásárlónak kell megfizetnie. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A termék bevizsgálását, javítását vagy cseréjét követően egy 1.500,- Ft szállítási díjjal terhelt csomagban küldjük ki a terméket a megadott belföldi címre.
Szavatossági szabályok kérdezz-felelek formában
Kellékszavatosság
1.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
1.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
1.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
1.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
1.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
1.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
1.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
1.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
1.12. Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
1.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
1.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
1.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból / avulásból származó károkért.
1.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
1.17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Az SOÓS és Társa Zrt.. (. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5.), mint adatkezelő, magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen adatvédelmi jogi tájékoztató tartalmát. Kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatásával, a webáruház működtetésével kapcsolatos adatkezelése megfelel a jelen tájékoztatóban és a hatályos jogszabályokban meghatározott rendelkezéseknek. Jelen tájékoztató hatálya Szolgáltató weblapján (www.elektrobagoly.hu) és aldomainjein történő adatkezelésre terjed ki.
Az adatok kezelésével összefüggésben a Szolgáltató, mint adatkezelő ezúton tájékoztatja a honlapot igénybe vevő felhasználókat a honlap által kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.
Szolgáltató a rögzített személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen nyilatkozatnak megfelelően kezeli. Szolgáltató elkötelezett partnerei és felhasználói személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartja a www.elektrobagoly.hu ügyfelei információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. A szolgáltató a személyes adatokat bizalmasan kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.
Szolgáltató adatkezelési alapelvei összhangban vannak az adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályokkal, így különösen az alábbiakkal:
- 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
- 2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
- 2008. évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
- 2008. évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
- 2005. évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
- 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról.
A www.elektrobagoly.hu honlap használatával Ön, mint felhasználó elfogadja jelen adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit.
A szolgáltató jogosult jelen adatkezelési tájékoztatót a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a honlapon történő közzétételt követő első használat alkalmával válnak hatályossá a felhasználóval szemben.
III. Alapelvek
A szolgáltató adatkezelése az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos természetes személyazonosító adatok, a felhasználók lakcíme, valamint a szolgáltatás igénybevételének időpontja, időtartama és helye vonatkozásában a 2001. évi CVIII. (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló) törvényen, egyéb személyes adatok vonatkozásában pedig önkéntes hozzájáruláson alapul. A felhasználók a hozzájárulást a regisztrációval adják meg.
A regisztrációról:
A Soós és Társa Zrt. webáruháza (www.elektrobagoly.hu) vásárlásra csak regisztrált felhasználók által vehető igénybe. A Soós és Társa Zrt. által működtetett online áruházban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elolvasta, megértette és elfogadja a jelen vásárlói szabályzatot (Vásárlói tájékoztató). Ahhoz, hogy vásárolni tudjon áruházunkban először regisztrálnia kell magát. Az oldal tetején lévő Regisztráció, bejelentkezés menüpontra kattintva nyílik meg a Felhasználói regisztrációs ablak. Itt kell megadnia valós számlázási, esetleg szállítási adatait és telefonszámát, e-mail címét.
Név, cégnév: A vevő, akinek nevére a számla kiállításra kerül. Magánszemélyeknél a saját név, cégeknél a cég neve.
E-mail cím: Az itt megadott e-mail címre is szüksége lesz a bejelentkezésre, továbbá erre az e-mail címre küldjük az értesítéseket a megrendeléséről, illetve a megrendelés állapotáról. A saját érdekében valós, létező címet adjon meg! A regisztrációban szereplő email címre a megrendeléssel, illetve a webáruházzal kapcsolatos információt továbbítunk.
Cím: A számlázási adatok és a szállítási adatok. Webáruházunkban lehetősége van a számlázási címtől eltérő címre kérni a megrendelés kiszállítását. A szállítási, számlázási címeket bejelentkezés után tetszőlegesen módosíthatja a Személyes adatok menüpontban is. A rendelés leadását követően, de még a csomag szállító cégnek történő átadása előtt a szállítási és számlázási címek módosítására csak Ügyfélszolgálatunkon keresztül telefonon vagy emailben van lehetőség.
Jelszó: Az előbbiekben megadott e-mail cím mellett az itt megadott jelszóval együtt fog tudni a későbbiekben is bejelentkezni áruházunkba, megtekinteni rendelései állapotát. A Regisztráció gombra kattintva, regisztrációja elkészül, a regisztrációs adatokról egy e-mailban értesítjük. Ha nem kap értesítő levelet 10-15 percen belül, keresse ügyfélszolgálatunkat, mert elképzelhető, hogy téves e-mail címet adott meg.
A szolgáltatások látogatása során a szolgáltató rögzíti a honlapra látogató felhasználók IP címét, a látogatás (kezdő és befejező) időpontját és a megtekintett oldal címét, valamint a felhasználó böngészőjének és operációs rendszerének típusát - technikai okból, valamint a felhasználói szokásokra vonatkozó statisztikák készítése céljából. Ezen adatok naplózását a rendszer folyamatosan végzi, de nem kapcsolja össze más, a regisztráció során vagy a felhasználás során megadott adatokkal. Az így nyert adatokhoz csak az adatkezelő fér hozzá. Az adatokat a szerver 4x24 óráig tárolja.
A bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más hatóság tájékoztatás adása, adatok közlése céljából megkereshetik a Szolgáltatót.
Az adatkezelés célja: a felhasználók azonosítása, a „bevásárlókosár” nyilvántartására és a látogatók nyomon követése.
Az általában havi 1-2 alkalommal kiküldött elektronikus hírlevélről lehetőség van leiratkozni a regisztrációt követően bármikor az Adatmódosítás - Hírlevél fel- és leiratkozás menüponton keresztül. A hírlevelekről a levelek alján található hivatkozásra kattintva, és az Adatmódosítás - Hírlevél fel- és leiratkozás menüponton keresztül lehet leiratkozni.
VII. Adattovábbítás
VIII. Kapcsolat
Amennyiben szolgáltatásaink igénybevétele során kérdése, problémája van, akkor a SOÓS és Társa Zrt.
Székhely, számlázási cím:1163 Budapest, Kövirózsa utca 5.
Telephely, csomagolás, áruátvétel:. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5
Ügyfélszolgálat - megrendelés: Telefon: 06-20-361-5894
E-mail: [email protected]
Internet: www.elektrobagoly.hu kapcsolati elérhetőségeken éri el a szolgáltatót.
VIII. Tartalom és információ megosztás
Tájékoztatjuk felhasználóinkat, hogy a szolgáltató - mint az elektronikus kereskedelemi szolgáltatások valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény szerinti tárhelyszolgáltató - a felhasználók által megadott és a szolgáltató által csak tárolt tartalomért nem felel. Különösen igaz ez a személyes adatokat (pl. arcképmás, hang) is tartalmazó dokumentumok nyilvánosságra hozatalára, vagy azokkal kapcsolatos más adatkezelési műveletekre, mely adatkezelésekhez az érintett előzetes hozzájárulása szükséges. A hozzájárulás beszerzése a felhasználók, mint tartalomszolgáltatók feladata, akik felelősek a hozzáférhetővé tett tartalomért. A szolgáltató - a fenti rendelkezésekre is tekintettel - kizár minden felelősséget a szolgáltatása igénybevétele során a felhasználók által elhelyezett tartalom jogszerűségéért (pl. fénykép), valóságnak való megfeleléséért (pl. apróhirdetés).
Fontosnak tartjuk tájékoztatni felhasználóinkat, hogy az általuk megadott személyes adatok, kapcsolatrendszerükre utaló információk olyan értékes adatok, amelyekkel egyesek visszaélhetnek.
Amennyiben valamely felhasználó profilját törli, vagy törlésre kerül, hozzáférhetővé tett tartalma is törlésre kerül.
Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy a bíróság, az ügyész és a nyomozó hatóság tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkeresheti a Szolgáltatót (a büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény 71. §). A szolgáltató a hatóságok részére - amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte - személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
A szolgáltató a honlappal kapcsolatos személyes adatkezeléseket elsősorban székhelyén végzi. Az adatkezelő a személyes adatokat 24 órás őrzéssel védett, dedikált szerveren tárolja. A szolgáltató a személyes adatok kezeléséhez a szolgáltatás nyújtása során alkalmazott informatikai eszközöket úgy választja meg és üzemelteti, hogy a kezelt adat:
A szolgáltató olyan műszaki, szervezési és szervezeti intézkedésekkel gondoskodik az adatkezelés biztonságának védelméről, amely az adatkezeléssel kapcsolatban jelentkező kockázatoknak megfelelő védelmi szintet nyújt.
A szolgáltató az adatkezelés során megőrzi
A szolgáltató informatikai rendszere és hálózata egyaránt védett a számítógéppel támogatott csalás, kémkedés, szabotázs, vandalizmus, tűz és árvíz, továbbá a számítógépvírusok, a számítógépes betörések és a szolgálatmegtagadásra vezető támadások ellen. Az üzemeltető a biztonságról szerverszintű és alkalmazásszintű védelmi eljárásokkal gondoskodik. Tájékoztatjuk a felhasználókat, hogy az interneten továbbított elektronikus üzenetek, protokolltól (e-mail, web, ftp, stb.) függetlenül sérülékenyek az olyan hálózati fenyegetésekkel szemben, amelyek tisztességtelen tevékenységre, szerződés vitatására, vagy az információ felfedésére, módosítására vezetnek. Az ilyen fenyegetésektől megvédendő a szolgáltató megtesz minden tőle elvárható óvintézkedést. A rendszereket megfigyeli annak érdekében, hogy minden biztonsági eltérést rögzíthessen, és bizonyítékkal szolgálhasson minden biztonsági esemény esetében. A rendszermegfigyelés ezen kívül lehetővé teszi az alkalmazott óvintézkedések hatékonyságának ellenőrzését is.
A Szolgáltató ezért fenntartja a jogot, hogy amennyiben ügyfelei vagy partnerei részéről a rendszerében biztonsági rést érzékel, akkor azokról az ügyfeleit és partnereit tájékoztassa, és ezzel egyidejűleg a biztonsági rés megszüntetéséig a Szolgáltató rendszeréhez, szolgáltatásaihoz való hozzáférését, vagy annak egyes funkcióit korlátozza.
Az anrodiszlec.hu webáruház üzemeltetője
(a Csomagküldő áruházunk működtetője)
Üzemeltető: Soós és Társa Zrt.
Adószám: 12290693-2-42
Cégjegyzékszám: Cg.01-10-043543
Székhely:1163 Budapest, Kövirózsa utca 5.
Képviselő neve: Bacsa Róbert
Ügyfélszolgálatunk elérhetőségei:
Telefon: 06-20-361-5894
Email cím: [email protected]
XII. Tájékoztatás az adatkezelésről
III. Kártérítés és sérelemdíj
Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével másnak kárt okoz, köteles azt megtéríteni.
Ha az adatkezelő az érintett adatainak jogellenes kezelésével vagy az adatbiztonság követelményeinek megszegésével az érintett személyiségi jogát megsérti, az érintett az adatkezelőtől sérelemdíjat követelhet.
Az érintettel szemben az adatkezelő felel az adatfeldolgozó által okozott kárért és az adatkezelő köteles megfizetni az érintettnek az adatfeldolgozó által okozott személyiségi jogsértés esetén járó sérelemdíjat is. Az adatkezelő mentesül az okozott kárért való felelősség és a sérelemdíj megfizetésének kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a kárt vagy az érintett személyiségi jogának sérelmét az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan ok idézte elő.
Nem kell megtéríteni a kárt és nem követelhető a sérelemdíj annyiban, amennyiben a kár a károsult vagy a személyiségi jog megsértésével okozott jogsérelem az érintett szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származott.
XIV. Jogorvoslat
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság:
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: [email protected]
Törött - szállítási sérült csomag:
Minden megrendelést kartondobozba csomagolva, értékbiztosítás különszolgáltatással adunk fel, mely biztosítás fedezi az esetlegesen szállításból keletkező károkat. Ha a dobozon külsérelmi nyomot (szakadás, lábnyom, keréknyom, stb.) talál, akkor lehetőleg át se vegye a csomagot, vagy a helyi Postahivatalban a Postai alkalmazott előtt tegye. Ha külsérelmi nyom nem található a dobozon és csak kibontás után derül ki, hogy belül sérült valami, akkor a lehető leghamarabb, az összes eredeti csomagolóanyaggal együtt vigye vissza a Postahivatalba és vetessen fel jegyzőkönyvet a sérülésről, valamint jelezze, hogy a szállítási díj megtérítését is kéri. A Posta néhány napon belül (általában 5-8 nap) elbírálja a kártérítést. Ha nem vette át a csomagot, akkor a sérülést a Posta a cégünkkel rendezi, ha kifizette és átvette a csomagot, akkor pedig Ön fogja kapni a biztosítási összeget. Ha át sem veszi a csomagot, akkor azt mi automatikusan visszakapjuk a Postától, egyeztetünk az ismételt kiszállításról, majd újracsomagoljuk (cseréljük az esetlegesen sérült terméket) és eljuttatjuk az Ön címére. Ha már átvette a csomagot és Ön rendezi jegyzőkönyv alapján a sérülést a Postával, akkor újra le kell rendelnie azokat a termékeket, amelyek megsérültek. Természetesen az új rendeléssel új szállítási díjat is fizetni kell, ezért érdemes kérni a jegyzőkönyv felvételekor a szállítási díj megtérítését is.
A szállítás során bekövetkező sérülések megtérítése nem cégünk, hanem a szállító cég hatáskörébe tartozik. Kérjük, hogy a szállítási sérülést mihamarabb jelezze a szállító cégnek, amennyiben nem így jár el, a sérülésből adódó károkat sajnos nem áll módunkban megtéríteni, mert későbbi bejelentéssel sem mi, sem a szállítást végző cég nem tud érdemben foglalkozni, hisz Ön átvételkor aláírásával igazolja, hogy sértetlen csomagot vett át.
Téves teljesítés:
Amennyiben nem azt (azokat) a termékeket kapja meg a csomagban amelyeket megrendelt, úgy email-ben vagy telefonon értesítse cégünket, és mi küldjük Önhöz a DPD Hungária Kft. futárát. A tévesen kiküldött termékek visszaérkezése után küldjük a cserecsomagot. Sajnos legnagyobb odafigyelésünk mellett is megtörténhet ilyen, de természetesen ez a csere Önnek ingyenes.
Meghibásodott áru:
Az üzletünkben forgalmazott termékekre egy év szavatossági időt biztosítunk. A szavatossági időn belül, bevizsgálást követően kicseréltetjük vagy megjavíttatjuk a terméket a gyártóval. A csere menete: a számlához tűzött hibabejelentő lapot kitölteni ( innen letölthető) és az árut ezzel a lappal visszaküldeni telephelyünk címére: Soós és Társa Zrt.1163 Budapest, Kövirózsa utca 5 . Amennyiben a hibabejelentő lapot nem tudja kinyomtatni, a cserére visszaküldött termék(ek) mellé kérjük mellékeljen egy nyilatkozatot, amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a termék megnevezését, a hiba leírását, valamint hogy cserét kér, illetőleg hogy milyen címre juttassuk el a csereterméket. A csomagért mi küldjük a DPD Hungária Kft. futárát Önhöz, miután jelezte azt felénk, hogy készen áll a felvételre. A fuvarért nem kell fizetnie. A visszaküldött terméket lehetőség szerint az eredeti dobozában küldje vissza, de ez nem feltétele a cserének. A hibás termék cseréje során előfordulhat, hogy az újabb beszállításból származó termék színárnyalata, színhőmérséklete kis mértékben eltérhet a korábban vásárolt-meghibásodott termék színárnyalatával, színhőmérsékletével. Köszönjük megértésüket!
Számlázási cím módosítás:
A megrendelés rögzítésekor visszaigazoló emailt küldünk a megrendelésről, hogy ellenőrizni lehessen a felvett adatokat. Amennyiben a megrendeléssel kapcsolatban nem megfelelő névre (cég vagy magánszemély) lett kiállítva és kiküldve a számla, az alábbiak szerint tudjuk javítani a számlát:
Számlamásolat kérése:
Az általunk alkalmazott csomagolási rendszer biztosítja, hogy a számla belekerül a csomagba. Ha véletlenül nem kerülne bele, akkor azt a csomagolási nap végén észleljük és díjmentesen elküldjük értesítés nélkül. Amennyiben valamelyik számlát nem találja meg, annak az az oka, hogy vagy nem bontotta ki teljesen a dobozt (~95%) vagy kidobták a számlát a szóróanyagokkal együtt (~5%). Számlamásolatot, eredetivel megegyező hiteles másolatot az alábbi módon tudjuk eljuttatni:
Mindezek figyelembe vételével szívesen vesszük bármely internetes oldal érdeklődését, számukra cikkeket képeket adunk át mindösszesen annyi a kérésünk, hogy egy írásos engedélykérelmet nyújtsanak be cégünk részére az [email protected] email címre, a felhasználandó tartalmi elemek listájáról, illetve a használat céljáról, és a weboldaluk címéről.
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: [email protected];
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: [email protected];
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: [email protected];
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: [email protected];
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: [email protected];
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: [email protected];
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: [email protected];
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: [email protected];
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: [email protected];
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: [email protected];
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: [email protected];
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: [email protected];
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: [email protected];
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: [email protected]
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: [email protected];
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: [email protected];
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: [email protected];
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: [email protected]
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: [email protected]
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: [email protected]
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.