Garancia - jótállás

Az általunk forgalmazott termékekre a Ptk-ban és 45/2014. (II.26.) számú Kormányrendeletekben foglaltak szerint alapesettben 1 év jótállást vállalunk, vagy vállalnak beszállítóink, a gyártók és importőrök. Esetenként ez módosulhat felfelé (némely esetben akár 5 évig is), amit a webáruházban a termék adatlapján ellenőrizhet. A fogyasztó szavatossági igényeinek érvényesítéséhez a vásárlást a megrendeléssel kapcsolatban kibocsátott számla igazolja. A jótállási idő kezdete a megrendelt termékek átvételének napjától kezdődik.

A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékek beérkezésekor minden esetben jegyzőkönyvet készítünk, amelyből megállapítható a szerződéskötés (vásárlás) időpontja, illetve tartalmazza a visszaküldött termékhez kapcsolódó hiba leírását is, ezt e-mailben megküldjük a vásárló részére.

A hibás termékeket 15 napon belül kicseréljük, vagy megjavíttatjuk, ennek érvényesítésére Ügyfélszolgálatunkon keresztül, a vásárlástól számított 1 éven belül van lehetőség. Amennyiben az adott típusú termék már nem elérhető vagy megszűnt, illetve, ha a garanciális cserére vagy javításra nincs lehetőség, úgy a termék vételárát cégünk a vevő által megadott bankszámlára utalja vissza.

A vásárlástól számított hat hónapon belül cégünk csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítjuk, hogy a termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így cégünk nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül, vagyis vita esetén a megrendelőnek kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy azok a megrendelő számára felismerhetőek voltak.

Nem érvényes a garancia, ha a garanciális igény a garancia időn túl érkezett be. Nem érvényes a garancia a termék nem rendeltetésszerű használatából, szakszerűtlen felszereléséből, kezeléséből, tárolásából eredő hibák esetén, ezért kérjük, hogy a termékek beépítését-beszerelését mindig bízza szakemberre. Rendeltetésellenes használatnak minősül pl. a termék specifikációjában megadott paramétereket meghaladó mechanikai és elektromos terhelés. Megszűnik a garancia, ha a meghibásodás nem megfelelő üzemeltetés, illetéktelen beavatkozás, mechanikus sérülés vagy elemi kár (vihar, villámcsapás, tűz, robbanás, túlfeszültség, túláram) miatt következik be. A garancia a hibás termék által okozott másodlagos károkra nem terjed ki.

A fogyasztó a szavatossági igények elutasítása esetén békéltető testületekhez fordulhat. A békéltető testületek elérhetőségeit megtalálhatják a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság weboldalán.

A garanciális ügyintézésre visszaküldött termékhez kérjük minden esetben mellékelje a Hibajelentő lapot (letölthető innen), amely tartalmazza a vevő adatait, a vásárlás időpontját, a megrendelés számát, a termék megnevezését, a hiba leírását, illetőleg hogy milyen címre juttassuk el a javított vagy cserélt terméket. Fontos, hogy a hibáról pontos leírást adjon, mert ez megkönnyíti a hibaelhárítást. A csomag feladási költségét Önnek kell megfizetnie, a visszaküldési díj cégünket terheli. Kérjük, a csomagot értéknyilvánítással adja fel. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni!

Visszaküldési cím:
Soós és Társa Zrt. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5.

A javított vagy cserélt terméket szállítási költség felszámítása nélkül visszaküldjük az Ön címére, vagy átveheti azt ügyfélszolgálatunkon. Amennyiben azonban a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.




Meghosszabbított garancia: egyes termékekre a gyártó meghosszabbított garanciát vállal, azaz az 1 év kötelező garancián túl további 1 év jótállást vállal a termékre. Ezt a tényt minden esetben feltüntetjük a konkrét terméknél. Meghibásodás esetén a garanciális ügyintézés az alábbi módon zajlik attól függően, hogy a termék a vásárlástól számított 0-12 hónap vagy a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodott meg:

Garancia érvényesítése a vásárlástól számított 0-12 hónapban: 1 éven belüli meghibásodás esetén a meghibásodott terméket vissza kell juttatni cégünk címére (Soós és Társa Zrt. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5). A csomag feladási költségét a vásárlónak kell megfizetnie, a visszaküldési díj cégünket terheli. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A termék bevizsgálását, javítását vagy cseréjét követően egy ingyenes csomagban küldjük ki a terméket, mely belföldi címre történő kiszállítás költségét cégünk magára vállalja. Amennyiben a terméket a szerviz bevizsgálást követően hibátlannak találta, vagy a hibát nem rendeltetésszerű használat okozta, és ezért a javítás garanciálisan nem végezhető el, akkor a visszaszállítás költsége is Önt terheli.

Garancia érvényesítése a vásárlástól számított 12-24 hónapban: a gyártó az 1 év kötelező garancián túl további 1 év garanciát biztosít. Amennyiben a termék a vásárlástól számított 12-24 hónap között hibásodik meg, a terméket vissza kell juttatni cégünk címére ((Soós és Társa Zrt. 1163 Budapest, Kövirózsa utca 5). A csomag feladási költségét a vásárlónak kell megfizetnie. NE küldje vissza portós vagy utánvéttel terhelt csomagban, mert ezeket NEM áll módunkban átvenni! A termék bevizsgálását, javítását vagy cseréjét követően egy 2.540,- Ft szállítási díjjal terhelt csomagban küldjük ki a terméket a megadott belföldi címre.

Szavatossági szabályok kérdezz-felelek formában

Kellékszavatosság 

1.1. Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

1.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

1.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

1.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

1.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság 
1.6. Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

1.7. Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

1.8. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

1.9. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

1.10. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

1.11. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

1.12. Milyen esetben élhet fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.

1.13. Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

  • kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  • az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

1.14. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

1.15. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból / avulásból származó károkért.

1.16. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

1.17. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.